Zo even wat laten horen vanuit Guinee... - Reisverslag uit Naaldwijk, Nederland van Gera Staalduine - WaarBenJij.nu Zo even wat laten horen vanuit Guinee... - Reisverslag uit Naaldwijk, Nederland van Gera Staalduine - WaarBenJij.nu

Zo even wat laten horen vanuit Guinee...

Blijf op de hoogte en volg Gera

09 Januari 2013 | Nederland, Naaldwijk

Lieve allemaal,

Na een prima en vlotte reis kwamen we aan in Conakry en werden we opgehaald door Anton, een bekende Nederlander die al ruim een half jaar aan boord is als 2e WTK.
Leuk weerzien en na een ritje van 20 minuten kwam het schip in zicht in een warme, rommelige en stoffige haven.

We werden heel warm onthaald door allerlei bekenden en natuurlijk ook door Marije, zij heeft het prima naar haar zin aan boord en ziet er goed uit.
Zondag even een dag om uit te pakken en te acclimatiseren, zelfs even in de zon gezeten, het is heerlijk warm hier, 30-35 graden.

Maandag begonnen met een orientatie-ochtend, daar was ook tijd voor omdat de chirurgen nog patienten moesten zien.
Deze week sta ik ingedeeld op de maxillo-fasciale chirurgie bij een chirurg waarmee ik al meerdere malen gewerkt hebt, dus vertrouwd.
Maandagmiddag 2 kleine ingrepen en dinsdagmorgen een hele grote parotistumor (speekselklier) bij een wat oudere vrouw. Hierbij werden al moeilijkheden verwacht zoals dat het lastig zou kunnen zijn om een beademingstube in te brengen en veel bloedverlies.
Na een hele dag opereren kon ze eindelijk naar de Intensive Care, alles was inderdaad lastig en erg veel bloedverlies. Er was ook te weinig vers bloed omdat er maar enkele bloeddonoren met haar bloedgroep aan boord waren....dus problemen met de stolling....
Gelukkig ging het vanmiddag weer wat beter en is de beademing er af gehaald en nu kijken hoe ze verder gaat herstellen....de eerste hobbel is in ieder geval genomen.

Ook de uroloog is weer voor 2 weken aan boord, hij gaat weer een aantal vrouwen opereren die een blaasfistel hebben waardoor ze doorlopend incontinent zijn....Patricia staat bij hem op de kamer en ervaart het ook als heel aangrijpend....

Het is wel weer heel vertrouwd om hier weer rond te lopen en mee te mogen werken aan die bijzondere ingrepen die mensen weer nieuwe hoop voor de toekomst geven, een leven waarin ze er weer mogen zijn en normaal kunnen functioneren in hun leefomgeving.

Bedankt voor jullie lieve reacties op mijn eerste berichtje. Helaas mis ik de meelevende en snelle berichtjes van Adrie van der Meulen, wellicht valt het jullie ook op....Cor, haar echtgenoot heeft de honneurs al wel meteen waar genomen (heel lief).....omdat Adrie afgelopen najaar is overleden......Ze was zo'n trouwe en betrokken volgster...zowel via de site als de gewone mail.....

Liefs vanuit Conakry,
Gera

• 09 Januari 2013 - 22:18

Karin P:

Heel fijn om in 'levende lijve' van je te horen. Ik kijk stiekum steeds naar berichtjes uit.
    De kop is eraf. Gelijk alweer goed werk verricht.
    Hou ons hier in het kikkerlandje op de hoogte van jou en jullie belevenissen. Zijn we er op afstand toch ook een beetje bij.

• 09 Januari 2013 - 22:19

José:

Fijn dat de reis goed is verlopen en dat alles weer zo vertrouwd aanvoelt!
    Prachtig werk al weer verricht! Ik ben trots op je.
    Het is altijd mooi om je werk daar met ons te delen via deze site. Ik volg het graag!
    Groetjes uit Emmen,
    José

• 09 Januari 2013 - 22:27

Wendy:

Hoi gera, fijn dat je een goede reis hebt gehad. Ik wens je heel veel succes daar aan boord! Geniet ook af en toe van de zon. Volgende keer wel zeggen dat je weg gaat, ik heb je niet eens succes kunnen wensen. Dus bij deze! Ik ga morgen lekker weer voor een lap buismaag... Groetjes!

• 09 Januari 2013 - 22:41

Karin:

Hey Gera, leuk om van jullie te horen uit het verre Guinnee. Mooi dat jullie al weer volop aan de slag zijn in de operatiekamers. Dat er maar veel en succesvol geopereerd kan worden de komende weken. Enne Guinnee warm en stoffig? Wij krijgen vorst aan het einde van de week! (hoperlijk wordt het schaatsen!) Groeten en Liefs, Karin

• 09 Januari 2013 - 23:16

Cor V.d. Meulen:

Hallo Gera,
    Goed om te horen dat je "heelhuids" bent aangekomen en al weer zo snel aan de slag bent gegaan.
    Ik bewonder jou en je collega's, dat jullie er zoveel voor over hebben om dit mooie en nuttige werk te kunnen doen. Je lieve woorden over Adrie deden mij erg goed. Ik mis haar ontzettend.
    Hou je "haaks" de komende tijd!
    Hartelijke groet,
    Cor

• 10 Januari 2013 - 08:25

Anja:

Hallo Gerie Goed te lezen dat alles voorspoedig is gegaan, en dat je je weer thuis voelt daar aan boord.
    Veel emotie's wat jullie daar mee maken heftig hoor. Veel sterkte met elkaar.

• 10 Januari 2013 - 10:19

Adrienne:

Hoi Gera,
    Wat goed om van je te horen. Ineens was je weg!
    Bijzonder toch dat dit schip nog steeds in werking is met zoveel vrijwilligers. Ik heb respect voor jullie allemaal daar.
    HEel veel zegen toegewenst.
    Liefs,
    Adrienne

• 10 Januari 2013 - 11:11

TOOS KAUFFMAN:

Ha Gera fijn weer wat van jullie te horen en dat de reis goed verlopen is .En nu weer met het mooie werk bezig met jullie team heel veel kracht en sterkte .

• 10 Januari 2013 - 11:30

Witzies:

Zo weer in een lekker warm land....geniet maar van!!
    Fijn zeg, dat het allemaal zo vertrouwd is, toch wel bijzonder.
    Het blijft gek om te beseffen dat wij voor de kleinste dingen naar
    de dokter kunnen en dat daar heel veel mensen met ernstige klachten
    geen hulp hebben.
    Wat geweldig dat jullie kunnen helpen.
    Veel succes weer van de week en een goed weekeind.
    Ga je er nog op uit?

Liefs

• 10 Januari 2013 - 12:41

Saskia:

hey Gera goed aangekomen dat doet me goed. Je hebt zo te lezen de draad al snel opgepakt. Kun je ook al frans? k blijf je volgen hoor het werk heeft onuitwisbare indruk achtergelaten.
    Wij zitten hier met 8 graden a.s. weekend zal het naar de 3 graden gaan winterweer komt er misschien aan volgens de voorspellingen. Geniet maar van de zonnenstralen!!
    lieve groet van mij p.s. doe je Rit, Patricia & Anton de hartelijke groeten doeg!

• 10 Januari 2013 - 13:57

Kees En Marjon:

hallo Gera, fijn om weer een eerste bericht te mogen lezen...ook al loopt het wat lastiger vanuit Guinee...heeft Jaap ook wat te doen:-). sterkte met de soms langdurige operaties....lang op de benen staan en attent blijven.. ik zie uit naar de berichten en foto's van jullie weekeind trips. à Dieu Kees en Marjon

• 10 Januari 2013 - 14:01

Arie En Willy:

Hey Gera, fijn wat van je te horen en al weer lekker aan de slag, zeg. Leuk ook de reacties van de anderen te lezen. Met de tijd zie je iedere keer nieuwe namen. Jij hebt veel fans, zeg. Je kan wel een fanclub op gaan richten. Welk mutsje heb jij trouwens op, of herken ik Patricia ? Bij zulke temperaturen smaakt frisse sla, oid. Hier gaan we heerlijk aan de zuurkool. Volgens de weersvoorspellers zou je volgende week al kunnen schaatsen op plasjes waar het niet al te diep is. We zullen het gaan zien, mijn schaatsen zullen wel uit het vet gaan, maar niet bij mij, want ik heb ze een aantal jaren geleden weggedaan, hou het bij een heerlijke winter wandeling. Overigens is het nu ook heerlijk weertje, lekker fris en zonneschijn. Nou Gera, geniet van het daar zijn in de brede zin (werk en weer). Groetjes aan bekenden. Liefs, Arie en Willy.

• 10 Januari 2013 - 19:49

Annie Van Der Stel:

Lieve Gera,
    Wat fijn dat jullie weer zo in de running zijn om mensen te verlossen van hun problemen en pijn en
    hen weer een beter leven te kunnen geven.
    Ja, ook ik denk er weleens aan dat er toch steeds maar sponsors en artsen zijn en verpleegkundigen om dit werk te doen, maar volgens mij kom je er niet meer van los als je dit eenmaal hebt meegemaakt!
    Sterkte voor jullie allemaal hoor!
    groet, Annie.

• 10 Januari 2013 - 21:00

Janneke:

Hoi Gera ,

Ook voor mij was je iets sneller weg dan bedacht. Mijn tas met rompers stond al klaar! Nou ja, je bent vast niet voor het laatst er naar toe! Heel veel succes met jullie prachtige werk en fijn om weer te kunnen volgen wat je allemaaldoet en beleeft.

Groetjes Janneke

• 12 Januari 2013 - 19:18

Bert En Nelleke:

Hoi Gera,

Leuk om wat van je te vernemen. Wat een bijzonder mooi werk mag je doen! Jouw assistentie en glimlach zal menig patient er weer snel bovenop helpen. Gods zegen! We kijken uit naar je verhalen.

liefs,
    Bert & Nelleke

• 12 Januari 2013 - 23:21

Karen:

Ha Gera,

hier een groet van mij/ons uit het koude Westland. Het wordt morgen weer ruiten krabben...
    1/4 van je tijd daar is alweer om. Wat gaat de tijd snel. Leuk om je zo op afstand te volgen. We wensen je daar een goede gezegende tijd. Liefs, Karen & Sjoerd