Laatste week aan boord - Reisverslag uit Toamasina, Madagascar van Gera Staalduine - WaarBenJij.nu Laatste week aan boord - Reisverslag uit Toamasina, Madagascar van Gera Staalduine - WaarBenJij.nu

Laatste week aan boord

Blijf op de hoogte en volg Gera

15 Maart 2016 | Madagascar, Toamasina

Lieve lezers,

Hier ben ik dan weer om na een bewogen week even verslag te doen van de verdere gang van zaken aan boord....

Zo'n ingrijpende gebeurtenis brengt verslagenheid en verdriet maar ook weer eenheid en verbondenheid onderling.
Bedankt voor jullie meelevende reacties.
En zoals gezegd....er gaat ook zo veel, heel erg goed met fantastische resultaten!
Gods wegen zijn soms zo ondoorgrondelijk!

We hebben weer prettig gewerkt op de algemene chirurgiekamer en voornamelijk kinderen met liesbreuken geopereerd. Geen indrukwekkende ingrepen maar deze ingrepen voorkomen voor deze kinderen erger, want het defect zal anders door de jaren heen steeds groter en kan zelfs levensbedreigend worden zonder medische zorg.
Ook nog een dag volwassenen met liesbreuken gedaan, wat een flinke klus is wanneer de breuk al jaren bestaat.

We werkten met 2 chirurgen op de kamer. Dr. Sherif, kinderchirurg uit Canada, was hier voor 2 weken en dr.Chris Elliot, Amerikaan, werkzaam in Duitsland, was hier voor 3 weken.
Dr. Chris heeft die 3 weken zo hard gewerkt en gezweten in zijn warme o.k, op voornamelijk volwassen liesbreuken, zelfs op zijn laatste dag waren we pas om 19.00 klaar. Echt respect voor hem!

Op zaterdagmorgen zijn we voor de derde keer naar het weeshuis gegaan. We waren best moe en weinig fut, maar de kinderen zijn zo leuk en herkennen je en zijn zichtbaar blij je te zien....daar kikkeren we dan helemaal weer van op!
Zingen, bijbelverhaal, knutselwerkje maken....een genot voor iedereen...ook de 'moeders' van het tehuis doen enthousiast mee.
Na afloop ons af laten zetten in de stad, nog even wat rond gekeken en later door naar het strand om weer even uit te waaien in de schaduw van grote bomen en uit te kijken over de prachtige blauwe zee.

We hadden onze ok-manager en zijn vrouw, Corne en Petra Blom, een etentje cadeau gedaan, zodat ze even tijd voor elkaar zouden hebben. Dus hebben wij s avonds op hun 3 kinderen gepast. Ook weer zulke leuke kindertjes!

Deze week weer op max-facs, aangezichtschirugie, bij dr.Mark Shrime. Vanmorgen wordt er weer gescreend en hebben wij mooi even de tijd voor dit verslagje. Nemen even een heerlijke kop koffie van Starbucks en als het niet te warm is, gaan we nog even buiten zitten.

Ondertussen tellen we de dagen af.....
Het leven hier geeft een dubbel gevoel, soms zwaar met zoveel mensen werk en privé te delen, weinig privacy. Maar aan de andere kant ook weer zo'n voorrecht om even onderdeel te mogen zijn van deze bijzondere liefdevolle gemeenschap.
Dan is het weer genieten!

Liefs vanaf de Africa Mercy

ps Bij het item "Foto's" vind je de foto's van deze reis.

• 15 Maart 2016 - 07:52

Marja Sonneveld:

Lieve Gera las net je bericht over het overlijden van dat meisje van 5 jaar! Een verdrietige tyd maar zoals je zegt ook bijzonder hoe jullie om elkaar heen staan! Zo gaaf dat je elke keer opnieuw al zoveel jaren mag en kan meewerken op mercy schip. En je familie je ook deze gelegenheid geeft! Zo dankbaar voor je trouw en inzet en dat je dit deelt met ons! Voor zoveel mensen een zegen en zonnestraal! Ook in het Westland gebeuren er mooie dingen, we hadden een alpha weekend en zo gaaf te zien dat God niet veranderd is dat er mensen tot geloof komen en echt vervuld mogen worden met de heilige geest!wat een zegen als je meewerken mag in Gods koninkrijk en te zien dat Zijn licht mag schijnen door Zijn kinderen heen!in deze soms donkere wereld!Hem de lof en eer en dank!ik bid jou en je team nog een hele gezegende tyd toe en ook jullie lieve familie thuis groetjes marja Sonneveld maasdijk

• 15 Maart 2016 - 10:58

Witzies:

Lieve Gera, dan zit het er alweer bijna op! Wat een enerverende weken heb je weer gehad. Fijn dat je dit zo samen met Patricia mocht doen. Heel veel succes de laatste dagen, een goed afscheid en natuurlijk een goede reis terug! Liefs

• 15 Maart 2016 - 11:18

Heleen:

Lieve Gera,
    Wat ben je toch een lieverd. Iemand een etentje kado doen en dan op de kindjes passen. Zo'n lief gebaar! Wat zal dat gewaardeerd zijn.
    Nu is het aftellen, nog even en je mag weer naar je gezin.
    Iedere keer ben ik verwonderd door je enthousiasme, in de omstandigheden die toch verre van optimaal zijn, haal jij het beste in jezelf en andere naar boven.
    Ik wens je nog een goede week toe en lees heel graag de dingen die je op het schip bezighouden.
    Een dikke knuffel van mij

• 15 Maart 2016 - 11:40

Anja:

Hallo allemaal weer mooi om jullie belevenissen te lezen. vreugde en verdriet het ligt allemaal zo dicht bij elkaar. Maak er nog een mooie week van groetjes, Anja

• 15 Maart 2016 - 19:41

Ha Gera,:

Ha Gera,

Je maakt wel van alles mee he op The African Mercy.
    Fijn dat je tijd vindt en zin hebt om er verslag van te doen.
    Het kaartje erbij vinden wij erg fijn; we hebben zo een goed idee waar je bent.
    We wensen je sterkte bij de laatste dagen en een goede thuisreis.
    Liefs en groeten van oom Herbert en tante An.

• 16 Maart 2016 - 16:56

Bianca:

Hallo Gera,
    Wat een heftig nieuws zeg van vorige week, maar goed te horen dat ook dit, zo met elkaar aan boord gedeeld kan worden! Voor nu wens ik jullie nog goede dagen toe en voor over een paar dagen een veilige terugreis naar Nederland.
    Groeten van Bianca.

• 17 Maart 2016 - 07:21

Wilma Van Stiphout:

Gera, al weer bijna terug naar huis ! Wat hebben jullie weer prachtig werk verricht ! Doe jij alsjeblieft Corne de groeten van mij ? Wat zullen zij samen genoten hebben met zo'n lieve oppas voor de kinderen. Super. Strekte met afscheid nemen, een veilige terugreis en dan maar eerst even bijkomen ! Dag lieffie, tot volgende week ergens

• 17 Maart 2016 - 08:12

Arie En Willy:

Hallo Gera en Patricia, Laatste daagjes aan boord en dan op naar huis. Mooie en bewogen weken aan boord. Veel werk verricht. Goede thuisreis naar Nederland, op naar familie en vrienden en het heerlijke lenteweertje. Lieve groetjes, Arie en Willy.