Hiervoor mogen we op de African Mercy zijn - Reisverslag uit Toamasina, Madagascar van Gera Staalduine - WaarBenJij.nu Hiervoor mogen we op de African Mercy zijn - Reisverslag uit Toamasina, Madagascar van Gera Staalduine - WaarBenJij.nu

Hiervoor mogen we op de African Mercy zijn

Blijf op de hoogte en volg Gera

19 Februari 2015 | Madagascar, Toamasina

De foto van Sambany, de man met de tumor aan zijn hoofd van bijna 7,5 kilo, wil ik jullie toch graag snel laten zien....want het is nu al zo mooi geworden!

Wat een verandering, wat een mooie hoopvolle toekomst heeft deze man nu weer.

Ook omdat hij weet waar hij met zijn dankbaarheid naar toe kan gaan, naar zijn Hemelse Vader, hij is zo dankbaar!

Patricia en ik werken deze week samen in de kamer van dr.Gary. dr.Tony Giles is hier voornamelijk aan het werk en dr.Gary ondersteunt waar nodig en heeft zodoende tijd voor andere dingen.

Wij hebben al eerder met dr.Tony gewerkt, hij werkt mee aan meerdere projecten in West-Afrika maar ook vanwege de Ebola aldaar is hij nu voor 2 weken voor Mercy Ships werkzaam.

Ook een fijne man om mee te werken, heel geduldig en gezellig, ook al zit het tegen...geen onvertogen woord....;)

We maken lange dagen maar genieten 's avonds toch zo van onze "hotelkamer"!!

Groetjes van Patricia en Gera

• 19 Februari 2015 - 13:04

Karin P:

Sprakeloos! Wat een zegen voor die man. Dat het überhaupt zo kon groeien... Meiden, wat een fantastisch werk doen jullie daar! Nog een paar dagen toch?
    Heel veel liefs!

• 19 Februari 2015 - 13:06

Dajan :

Mooi, goed bezig dames....
    Als jullie geen plaatsje in de hemel krijgen...
    Super dat jullie dit doen ..

• 19 Februari 2015 - 19:06

Arie En Willy:

O, onvoorstelbaar en wat hebben jullie dat knap gedaan.

• 19 Februari 2015 - 22:05

Eefje:

Nou meiden, jullie kunnen terugkijken op 3 volle werkweken, waarin jullie verschil hebben gemaakt voor een grote groep zeer dankbare mensen. Daar mogen jullie heel trots op zijn!
    En heerlijk dat jullie dat samen hebben kunnen beleven.
    Voor Patricia nog een heel goede week.
    Voor Gera succes met die lange terugreis!
    Wel thuis voor beiden!

• 20 Februari 2015 - 09:03

Janneke:

Ongelofelijk, wat zal die man dankbaar zijn en wat mooi dat je daar een bijdrage aan hebt kunnen leveren! Echt geweldig.

groetjes Janneke

• 20 Februari 2015 - 11:39

Bert & Nelleke:

Onvoorstelbaar Gera, wat mooi om hieraan mee te werken!

Verslag uit: Madagascar, Toamasina

Madagascar, Toamasina

Lieve lezers,

Even een bericht vanuit Madagascar, waar ik momenteel weer een aantal weken werk voor Mercy Ships.

De Africa Mercy is naar Madagascar uitgeweken vanwege de Ebola-epidemie in West-Afrika.
Dit prachtige eiland wat betreft flora en fauna heeft de hulp ook hard nodig omdat rond de 70% van de bevolking onder de armoedegrens leeft en waarvoor dus ook gezondheidszorg onbereikbaar is.
Mercy Ships heeft het plan om tot de zomer van 2016 hier te gaan blijven dus er kan veel gedaan gaan worden....

Dit keer weer samen met Patricia op pad dus extra fijn!
Na een lange reis, een overstap op Nairobi en een overnachting in Antananarivo en een busreis van 9 uur kwamen we afgelopen zondagavond op het schip aan.
Hartelijk ontvangen en de verrassing was....een gastcabine voor 2 personen, dus geen stapelbed, eigen badkamer...we genieten ervan!

We hebben al hard gewerkt, genoeg te doen...sta ingedeeld bij dr.Gary Parker, dus boffen....dinsdagavond tot 23.00 uur gewerkt aan een tumor aan een hoofd van een 55 jarige man.
De tumor groeide al jaren...en bleek na verwijdering 7,5 kilo te wegen.
De man wist dat deze ingreep hem zijn leven zou kunnen gaan kosten maar hij zei: "ik ben nu al een dode man....."
Zijn toestand is stabiel en zou vandaag van de I.C naar afdeling gaan.
Weer een leven veranderd hier aan boord en nieuwe hoop voor de toekomst gegeven!!

Wordt vervolgd met foto's...jullie weten weer iets...nu echt tijd om te gaan slapen....
Veel liefs vanaf de Africa Mercy.