Eerste werkdag zit er weer op! - Reisverslag uit Toamasina, Madagascar van Gera Staalduine - WaarBenJij.nu Eerste werkdag zit er weer op! - Reisverslag uit Toamasina, Madagascar van Gera Staalduine - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag zit er weer op!

Blijf op de hoogte en volg Gera

23 Februari 2016 | Madagascar, Toamasina

Lieve allemaal,

Zondagmiddag weer een warm welkom aan boord na een voorspoedige en leuke reis. Zaterdag was eigenlijk een verplichte rustdag omdat de bus ons pas zondag naar het schip ging brengen en dat was een dag genieten aan de rand van de hoofdstad langs de rijstvelden!

We zijn op dek 2 terecht gekomen, in de oude hutten in de kelder, warm en rumoerig bij de generatoren. Douches en toiletten aan het einde van de gangen. Wel samen in een 2 persoonshut. Even schakelen na de guestcabin van vorig jaar maar ondertussen zijn we er al aan gewend.....

Zondagavond konden we meteen een meeting bijwonen waarin dr. Gary Parker en zijn vrouw werden geëerd vanwege hun 30 jarig jubileum aan boord. De oprichter Don Stephens is aan boord speciaal ook voor deze gelegenheid. Zo bijzonder om te zien hoe deze getalenteerde chirurg zijn leven helemaal in dienst van God heeft gesteld en al 30 jaar aan boord woont en werkt met zijn vrouw en kinderen. Deze man raakt ons altijd bijzonder in zijn nederigheid en wijsheid en dienstbaarheid.

Maandag een dag van oriëntatie en papierwerk. Alle bijzonderheden en veranderingen doornemen. Ook Maritieme en Veiligheidinformatie volgens de protocollen.

Vandaag begonnen we dus met het echte werk.
We staan deze week samen met nog een or nurse uit Australie ingedeeld bij dr.Joli Shau, maxillo-faciale chirurge uit de VS. Heel prettig team. We begonnen met een baby van 9 maanden met een dubbele gespleten lip en verhemelte. Alleen de lip is hersteld en herstel van het verhemelte kan waarschijnlijk over 3 maanden plaatsvinden door dr.Gary.
Daarna 2 jonge mensen met uitwassen aan hun gezicht, de een aan het voorhoofd en de ander in de kaakholte naast de neus. Het neemt allemaal veel tijd om alles aan het gezicht dan weer mooi te herstellen zodat de mensen weer volwaardig terug kunnen naar de plek waar ze vandaag komen. We hebben de dag dan ook vanaf 8.00 tot 18.00 uur vol gemaakt.

Vanmorgen kwam tijdens de hospitaldevotion, waarin mooie getuigenissen werden gedeeld, naar voren dat de patiënten zo bijzonder dankbaar en blij zijn met de hulp en behandeling bij Mercy Ships maar ook verbaasd en onder de indruk zijn van de liefde en aandacht die zij als mens ontvangen.
Fantastisch en bemoedigend ....dan maakt het niet uit hoe hard je moet werken of waar je slaapplaats is......!

Liefs vanuit een warm en zonnig Madagscar
Gera

• 23 Februari 2016 - 21:02

Carla:

Mooi om te lezen Gera. Veel succes in alle dingen!

• 23 Februari 2016 - 21:04

Saskia:

Gera moet ff zeggen tegen je veel zegen en kracht voor dit werk wat je mag doen!!
    k wordt altijd blij dat er mensen zijn die de naaste in hoge nood mogen verlichten.
    liefs Saskia v Utrecht

• 23 Februari 2016 - 21:22

Witzies:

Lieve Gera,

Wat heb je weer een fijn verslag geschreven!
    Ik krijg nu echt weer een goed beeld. Fijn dat jullie weer goed zijn aangekomen
    en jullie plekje weer gevonden hebben, ondertussen zijn jullie toch ook
    al aardig doorgewinterde zusters daar

• 23 Februari 2016 - 21:43

Eefje:

Lieve Gera en Patricia,

Het voelt dus alweer helemaal goed! Heerlijk om zulke dankbare patiënten te hebben!
    Geniet van alle interessante o.k.'s en zet 'em op meiden!
    Dopjes in je oren voor in de nacht dan maar..
    Veel succes & veel liefs xx

• 23 Februari 2016 - 21:50

Karin:

Hoi lieve Gera en Patricia, veel succes met jullie werk aan boord! Mooi dat jullie er weer samen bij zijn. Veel sterkte bij jullie werk en dat jullie maar weer veel mooie ervaringen mogen meemaken.
    Liefs, groeten, xxx Karin, Ed en de kinderen

• 23 Februari 2016 - 23:02

Tante Leuni:

Gera, je moeder vertelde me dat je weer naar het schip ging en ze je dus een hele tijd moet missen. Ik heb haar beloofd jou te volgen zodat ik haar 's zondagsavonds het een en ander kan vertellen. Een goede en vruchtbare tijd toegewenst.
    Een hartelijke groet vanuit Zuidbroek

• 24 Februari 2016 - 05:02

Jacqueline:

Hoi Gera,
    door een of andere fout is mijn reaktie niet geplaatst bij het vorige bericht, maar ik wilde je toen laten weten dat het geweldig is dat je weer zo tot zegen en hulp mag en kan zijn voor de mensen in Afrika! Bij deze dus, fijn om je verslag te lezen en de foto's te zien van de eerste dagen. Heel veel kracht, moed en gezondheid maar ook vreugde bid ik je toe voor de zware, lange dagen die je maakt! groetjes Arco en Jacqueline...........enne ook voor Jaap en de kids: sterkte nu jullie het zonder vrouw en moeder moeten doen :_

• 24 Februari 2016 - 09:14

Heleen En Ad:

Hé lieve Gera, blij dat ik een berichtje kreeg, wat duurde dat lang! Maar nu begrijp ik hoe dat komt. Fijn dat ik je nog even snel gedag kon zeggen.
    Wat betekent uitwassen?
    Fijn dat jullie samen een plekje hebben ook al is het niet het meest comfortabele gedeelte van het schip.
    Ik ga je in elk geval weer volgen.
    Lieve Gera, veel succes met je werk. Bijzonder dat je dat iedere keer weer wil, kan en mag doen.
    Dikke kus en veel liefs vanuit Naaldwijk.
    Heleen, Ad, Elise en Perry

• 24 Februari 2016 - 13:52

Arie En Willy:

Ha die Gera en Patricia, Fijn weer iets van jullie te horen. En al weer geacclimatiseerd en full trutle aan de slag. Knap hoor. Maar Gera, ik hoor je al zeggen, ja daar zijn we toch voor gegaan. Mooi dat jullie een hut delen, kan je de dag nog rustig doornemen. Succes met jullie werkzaamheden aan boord en hartelijke groetjes vanuit een koud maar o zo lekker zonnig Maassluis.

• 24 Februari 2016 - 20:11

Wilma Van Stiphout:

Lieve Gera, wat fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en al weer prachtige operaties hebben uitgevoerd. Fantastisch dat deze mensen zo geholpen kunnen worden. Voor ons is dat heel gewoon, een arts, een ziekenhuis... zeg maar wat er moet gebeuren. Zo vanzelf sprekend maar niet voor iedereen op deze aardbol. Veel werkplezier en sterkte voor de lange en vermoeiende dagen maar ik weet dat je het met liefde doet ! Liefs, groeten en tot je volgende verslag !

• 25 Februari 2016 - 15:38

Ina:

Hoi Gera, Je bent in onze gedachten! We wensen je een bijzondere mooie tijd toe! Een lieve groet van Jan en Ina.

• 27 Februari 2016 - 13:53

Coby :

Lieve Gera, Alweer een week in full swing.Wat een geweldig werk als je weet hoeveel het voor deze kinderen uitmaakt, om geopereerd te worden van een hazenlip .Het eindresultaat zie je niet over 3 maanden.Inmiddels heb je al weer veel andere patiënten mogen helpen. Fijn dat jullie toch samen een hut delen al is het geen first class one.We wensen je veel werkplezier Het is heel fijn om met je mee te mogen leven.Lieve groeten van uit Hoek van Holland