Een apart berichtje met wat foto's.... - Reisverslag uit Toamasina, Madagascar van Gera Staalduine - WaarBenJij.nu Een apart berichtje met wat foto's.... - Reisverslag uit Toamasina, Madagascar van Gera Staalduine - WaarBenJij.nu

Een apart berichtje met wat foto's....

Door: Gera

Blijf op de hoogte en volg Gera

09 Februari 2015 | Madagascar, Toamasina

Apart bericht met wat foto's van de reis, het weekend en helaas geen foto's van de operatiekamer.
Het beleid wordt steeds strenger maar heb wel een indrukwekkend filmpje waar naar ik kan verwijzen.
Ga naar you tube en zoek naar: Mercy Ships See the Transformation.

Liefs,
Gera

• 09 Februari 2015 - 17:55

Leo Hofland:

Gera veel succes

• 09 Februari 2015 - 17:55

Henk En Toos Kauffman :

Ha Gera en Patricia fijn weer jullie berichtjes te lezen ga zo nog de foto,s op zoeken wat hebben jullie weer mooi werk verricht .at leuk dat jullie nog zo mooi uitstapje hebben gedaan en dan weer een hoop gezien natuurlijk .Wat zal dat een belevenis zijn in donker over het kanaal varen nog een mooie week voor jullie dat jullie weer veel werk mogen verzetten daar zijn jullie tenslotten voor .veel liefs uit naaldwijkl

• 09 Februari 2015 - 20:04

Eefje:

Prachtig filmpje, heel indrukwekkend.
    Zet 'em op met jullie mooie werk! x

• 10 Februari 2015 - 06:42

Karin P:

Wat een andere wereld. Tis gewoon onwerkelijk vanaf hier.
    Bedankt voor de mooie foto's; voor het mee kunnen kunnen kijken bij wat jullie doen. Dat de twee volgende weken ook zo goed en zinvol mogen verlopen!

Liefs, Karin

• 11 Februari 2015 - 16:38

Ma Visser:

Hallo Gera,
    Ik denk veel aan je.
    Veel succes met jullie goede werk.
    Lieve groetjes van Ma en Andrea.

• 12 Februari 2015 - 12:14

Dajan:

Mooi Gera, indrukwekkend.
    Goed bezig, en ook al de natuur in geweest....veel succes en plezier daar XXX

• 14 Februari 2015 - 11:20

Alex:

Super goed bezig. Gera je bent wel stiekem weg gegaan. Je hebt nog wat van ons te goed.
    Groetjes en succes, Lita en Alex

Verslag uit: Madagascar, Toamasina

Madagascar, Toamasina

Lieve lezers,

Even een bericht vanuit Madagascar, waar ik momenteel weer een aantal weken werk voor Mercy Ships.

De Africa Mercy is naar Madagascar uitgeweken vanwege de Ebola-epidemie in West-Afrika.
Dit prachtige eiland wat betreft flora en fauna heeft de hulp ook hard nodig omdat rond de 70% van de bevolking onder de armoedegrens leeft en waarvoor dus ook gezondheidszorg onbereikbaar is.
Mercy Ships heeft het plan om tot de zomer van 2016 hier te gaan blijven dus er kan veel gedaan gaan worden....

Dit keer weer samen met Patricia op pad dus extra fijn!
Na een lange reis, een overstap op Nairobi en een overnachting in Antananarivo en een busreis van 9 uur kwamen we afgelopen zondagavond op het schip aan.
Hartelijk ontvangen en de verrassing was....een gastcabine voor 2 personen, dus geen stapelbed, eigen badkamer...we genieten ervan!

We hebben al hard gewerkt, genoeg te doen...sta ingedeeld bij dr.Gary Parker, dus boffen....dinsdagavond tot 23.00 uur gewerkt aan een tumor aan een hoofd van een 55 jarige man.
De tumor groeide al jaren...en bleek na verwijdering 7,5 kilo te wegen.
De man wist dat deze ingreep hem zijn leven zou kunnen gaan kosten maar hij zei: "ik ben nu al een dode man....."
Zijn toestand is stabiel en zou vandaag van de I.C naar afdeling gaan.
Weer een leven veranderd hier aan boord en nieuwe hoop voor de toekomst gegeven!!

Wordt vervolgd met foto's...jullie weten weer iets...nu echt tijd om te gaan slapen....
Veel liefs vanaf de Africa Mercy.